fredag 6 oktober 2017

Pildammsparken i Malmö

...en rest av sommar
När jag kommer till Malmö den sista dagen i september gör jag också ett kärt återbesök i Pildammsparken...

Sommarkänsla råder när jag går runt stora dammen - i bakgrunden sticker Johanneskyrkans torn upp över pileträden...

Drottning Margaretas blomstergata...

...som i år har temat Purple Rain...

...vilket avspeglar sig på färgsättningen...

...i blomsterrabatterna...

Ännu ett tag...

...går det att njuta av blomsterprakten

Margaretapaviljongen som får mig att tänka på en prinsesstårta...

Drottning Silvias rosenträdgård...

Än är det folk som njuter i solsken på Tallriken...

Vy från en parkbänk in mot den cirkelrunda plan som kallas Tallriken...

...och som omges av skönaste bokskog

Vy över lilla dammen

Kinesisk sekvoja heter det här trädet...

...som har sådana fantastiska barr (som det dock tappar på vintern)

Nordvästra hörnet av Pildammsparken

I Galateas hage...

...där stillhet och frid råder

Förbi en liten fors...

...och så är jag uppe på dammpromenaden igen...

...begrundar utsikten västerut...

...sen är det dags att ta farväl av parken för den här gången

Bilderna från ett besök i Pildammsparken lördag 30 september 2017




Bloggar om kultur, blommor,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar