lördag 23 september 2017

30:e äppelmarknaden har öppnat

...årets äppeltavla i Kivik avtäckt
Människorna samlas, spänningen stiger...

Simrishamns Musikkår spelar...

Ögonblicket närmar sig...

Lasse Kronér är konferencier... och efter tal av Jan Ehrensvärd från Tosterup...

...så faller täckelsen...

...och faller...

...och faller...

...avslöjar årets äppelkonstverk...

...till jubel, applåder och hurra-rop

Världens största äppeltavla av konstnär Emma Karp Lundström

Simrishamns musikkår spelar och sen kan tavlan beundras under resten av marknaden och även under den två veckor långa Eftermarknaden

Utbudet av mat är stort på Äppelmarknaden. Själv bänkar jag mig på Buhres fiskrestaurang...

...där jag även avnjuter en Sillapilsner till lunchen

På vägen ner till Äppelmarknaden vid hamnen passade jag på att hälsa på min favoritförfattare Fritiof Nilsson Piraten...

...och tittade på huset i backen där han bodde med sin fru Tora

Här följer nu lite blandade bilder från marknadens vimmel...






























Bilderna från ett besök på Äppelmarknaden i Kivik lördag 23 september 2017

Se program för marknaden på söndag 24 sept och allt om Eftermarknaden här:



Bloggar om kivik, kultur,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar