torsdag 9 februari 2017

Vinter i Simrishamn

...kan också ha sin charm
Stora Norregatan idag på förmiddagen

Jag tog mig en promenad genom gränder och gator i stans äldre delar

De senaste dagarnas snöande och blåsande har avtagit (åtminstone för tillfället)

I staden råder lugn och frid...

...det gör det utanför staden också kan jag konstatera...

...när jag fortsätter min promenad på den lilla cykel- och gångbanan till Gröstorp

Liten tillbakablick över landskapet här i Tommarpsåns dalgång

Vy upp mot backarna vid Gröstorp

Om jag zoomar in lite så kan vi se Kvejsehög där uppe på backkrönet

Den har jag även sett mot solnedgångens ljus en kväll i januari

Bilderna (utom den sista) från en promenad i Simrishamn torsdag 9 februari 2017

Se även Skånska Resor: Sommar i Simrishamn


Bloggar om vinter, österlen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar