onsdag 1 februari 2017

Sommar i Simrishamn

...tips inför det sköna som komma skall
Tobisviks badstrand i Simrishamn

Vy över hamnen i Simrishamn

Utsikt längs Storgatan - det stora ströget i staden

Bild från natursköna Bäckhalladalen strax norr om stan.

Hotell Svea där Fritiof Nilsson Piraten en gång i tiden satt och drack grogg och skrev på sina historier

Utsikt från mitt rum en gång när jag bodde på Svea

Vy från fiskehamnen. Nära intill finns både fiskaffär och fiskrestaurang.

Badstranden vid Tobisvik

Tobisviks camping där jag tältat i fyrtio år

Café Kagan vid Storgatan kan rekommenderas

Blomsterprakt i de äldre delarna av stan

Stora Norregatan med välbevarad äldre bebyggelse

Näckrosor i Bäckhalladalen

Vårhallarna norr om staden

Tjyvabordet i naturreservatet Skansen i södra delarna av staden

Torget mitt i staden när kommersen är igång

Utsikt mot Stenshuvud från stranden vid Baskemölla strax norr om Simrishamn

Hamnen i Simrishamn...

...där glassätandet blivit en del av stans traditioner

En tradition är också allsångskvällarna i Brunnsparken

Badhytter vid Tobisvik

Nyponrosor vid Vårhallarna

Den här bilden från Tobisvik minns jag väl. Det hade varit trettio grader under dagen så jag välkomnade kvällens svalka. Här har solen gått ned, men det är fortfarande tjugo grader varmt i sommarkvällen.

Bilder från sommarsemestrar i Simrishamn 2012-2015

Se även Skånska Resor: Naturreservatet Impan


Bloggar om resor, österlen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar