fredag 21 oktober 2016

Höst i Katrinetorp

...en liten glimt av sol
På torsdagen fick vi uppleva en reva i gråvädret av dis, regn och blåst - och solen fick en chans att bryta igenom...

Då passade jag på att göra en första liten utflykt under oktober (flyttbestyr har lagt hinder i vägen hittills, publicerat material här på bloggen under oktober har fram tills nu varit från tidigare års höstutflykter).

Desto större njutning var det att nu få uppleva höstens färger på nytt

I förmiddagssolens sken gick jag in i...

...Katrinetorps engelska park (med bland annat kinesisk paviljong)

Jag följer de små stigarna...

...dröjer lite vid dessa vackra blad

...innan jag går in i den höstliga trädgården

...där man nu kan glädjas åt de olika kålsorternas fascinerande färger

Blomsterprakten är dock långt ifrån försvunnen, här olika varianter av dahlia

Dekorationer i höstens tecken som en fröjd för ögat

Med lugnat sinne lämnar jag Katrinetorp för den här gången...

Bilderna från en cykelutflykt till Katrinetorp torsdagen den 20 oktober 2016

Malmö Stad om Katrinetorp

Se också Skånska Resor: Höst i Skåne


Bloggar om höst, trädgård


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar